خطاب من به زنها و دختران جوانی که برای خود نمایی زیبایی های خود را به نمایش میگذارند تا آنهایی را که در قلبهایشان مرض نیست را وسوسه و آنهایی را که در قلبهایشان مرض هست را وحشی تر سازند این است:
خلاصه در آیه بعد خداوند عزّوجل میفرماید: و در خانه هایتان بمانید و مانند روزگار جاهلیّت قدیم زینتهای خود را آشکار نسازید،«قرن» از ماده «وقار» به معنای سنگینی است،خداوند به زنان پیغمبر صلوات الله و سلامه علیه امر میکند که در خانه هایتان قرار گیرید و سنگین باشید،نیازی نیست هر دم به بهانه ای در جمع ظاهر شوید و در ادامه که میفرماید مانند روزگار جاهلیّت منظور همان جاهلیّتی است که مقارن با عصر پیامبر صلوات الله علیه بوده،زیرا در تواریخ آمده است در آن موقع زنان حجاب درستی نداشتند و دنباله روسری های خود را به پشت سر می انداختند به طوری که گلو و قسمتی از سینه و گردنبند و گوشواره های آنها نمایان بود.
خواننده عزیز توجّه فرمایید خداوند میفرماید زینت خود را آشکار نکنید،حتّی خداوند هم میگوید زن زیبایی هایی دارد!
ای خواننده عزیز شک نکن که این یک حکم کلّی است برای تمام زنان،فی المثل وقتی دانشمندی کار اشتباهی انجام میدهد با به وی می گوییم تو دیگر چرا این کار را میکنی!تو دانشمند هستی!خُب این یعنی من که دانشمند نیستم آن کار اشتباه را انجام دهم!؟ و منظور از جاهلیّت اولی همان جاهلیّت قبل از اسلام است که در جاهای دیگر قرآن هم ذکر شده است و جاهلیّت ثانی جاهلیِّتی است که بعداً پیدا خواهد شد(همچون عصر ما) جالب این است که مفسّرین پیشین نظر به این که چنین امری را پیش بینی نمی کردند؛برای تفسیر این کلمه به زحمت افتاده بودند لذا جاهلیّت اولی را به فاصله میان آدم و نوح و یا فاصله میان عصر داوود و سلیمان که زنان با پیراهن های بدن نما بیرون می آمدند،تفسیر کرده اند تا جاهلیّت قبل از اسلام را جاهلیّت ثانی بدانند.ولی از شواهد و ....معلوم است که عصر ما از مرز جاهلیّت هم گذشته و به جایی رسیده که نمیدانیم اسمش را چه بگذاریم.
زن یکی از مظاهر آفرینش خدا است،که بیش از همه بین آنها می درخشد،و واقعاً موجود زیبا و دوست داشتنی است و به همان اندازه میتواند خطرناک باشد،خطری که انسان را از صراط مستقیم دور و در گرداب گناه،جهل و غفلت غرق میکند خداوند تبارک و تعالی در آیه 32 سوره احزاب میفرماید: *یا نساءَ النّبیّ لَستُنَّ کَأحد منَ النّساء اِنِ اتَّقیتُنَّ فلا تَخضَعنَ با لقَولِ فَیَطمَعَ الّذی فی قلبه مَرَضٌ و قُلنَ قولاً معروفاً* ای همسران پیامبر،شما مانند هیچ یک از زنان دیگر نیستید،اگر شما پروا دارید پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیماری است طمع ورز؛ و گفتاری شایسته گویید؛ و در آیه بعد میفرماید: *و قَرنَ فی بُیوتِکنَّ و لا تَبَرَّجنَ تبرَّج الجاهلیّة الاولی* و در خانه هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیّت قدیم زینتهای خود را آشکار نکنید.
در آیه اوّل که خداوند که نساء نبیّ را مورد خطاب قرار میدهد و آنها را از دیگر زنان جدا میکند،منظور این نیست که آنها را از لحاظ خلقت و نوع از دیگر زنان جدا میکند بلکه از لحاظ موقعیّت و جایگاه از دیگر زنان استثنا میکند،و در ادامه که اسم اشاره «الّذی» و ضمیر«قلبه» که به مذکر بر میگردد معلوم میشود آنکه در دلش مرض و بیماری است مذکر است،این بیماری و مرض چیز تازه ای نیست از قرنها پیش بوده و الآن هم موجود است،از نگاه شهوت آمیز به زن گرفته تا لذّت بردن از صورت و صدا و ...که حتّی مراجع تقلید نگاه کردن به صورت نا محرم را به قصد لذّت حرام دانسته اند.البته شهوت خوب است ولی زیادیش موجب مرض و جنون جنسی میشود،خواننده عزیز ملتفت به این امر هستید که شهوتی که آیه راجع به آن صحبت میکند شهوت جنسی است،چون شهوت خود دارای شاخه های گوناگونی از قبیل شهوت به مال دنیا،شهوت به ریاست،قدرت و ...است.خلاصه در آیه بعد خداوند عزّوجل میفرماید: و در خانه هایتان بمانید و مانند روزگار جاهلیّت قدیم زینتهای خود را آشکار نسازید،«قرن» از ماده «وقار» به معنای سنگینی است،خداوند به زنان پیغمبر صلوات الله و سلامه علیه امر میکند که در خانه هایتان قرار گیرید و سنگین باشید،نیازی نیست هر دم به بهانه ای در جمع ظاهر شوید و در ادامه که میفرماید مانند روزگار جاهلیّت منظور همان جاهلیّتی است که مقارن با عصر پیامبر صلوات الله علیه بوده،زیرا در تواریخ آمده است در آن موقع زنان حجاب درستی نداشتند و دنباله روسری های خود را به پشت سر می انداختند به طوری که گلو و قسمتی از سینه و گردنبند و گوشواره های آنها نمایان بود.
خواننده عزیز توجّه فرمایید خداوند میفرماید زینت خود را آشکار نکنید،حتّی خداوند هم میگوید زن زیبایی هایی دارد!
ای خواننده عزیز شک نکن که این یک حکم کلّی است برای تمام زنان،فی المثل وقتی دانشمندی کار اشتباهی انجام میدهد با به وی می گوییم تو دیگر چرا این کار را میکنی!تو دانشمند هستی!خُب این یعنی من که دانشمند نیستم آن کار اشتباه را انجام دهم!؟ و منظور از جاهلیّت اولی همان جاهلیّت قبل از اسلام است که در جاهای دیگر قرآن هم ذکر شده است و جاهلیّت ثانی جاهلیِّتی است که بعداً پیدا خواهد شد(همچون عصر ما) جالب این است که مفسّرین پیشین نظر به این که چنین امری را پیش بینی نمی کردند؛برای تفسیر این کلمه به زحمت افتاده بودند لذا جاهلیّت اولی را به فاصله میان آدم و نوح و یا فاصله میان عصر داوود و سلیمان که زنان با پیراهن های بدن نما بیرون می آمدند،تفسیر کرده اند تا جاهلیّت قبل از اسلام را جاهلیّت ثانی بدانند.ولی از شواهد و ....معلوم است که عصر ما از مرز جاهلیّت هم گذشته و به جایی رسیده که نمیدانیم اسمش را چه بگذاریم.
در نهایت خطاب من به زنها و دختران جوانی که برای خود نمایی زیبایی های خود را به نمایش میگذارند تا آنهایی را که در قلبهایشان مرض نیست را وسوسه و آنهایی را که در قلبهایشان مرض هست را وحشی تر سازند این است:
«شما هر قدر زلیخا باشید،من یوسفم. والسّلام»
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.